BLUNK loodusringi juhendaja meelespea
Hea huviringi juhendaja on eelkõige hea inimene!
Inimene kes paneb tähele ja oskab märgata õpilaste sarnasusi ja erinevusi ning vastavalt sellele suunata õpilasi, säilitades ja kasvatades nende huvi.
Kui tahta, et õpilased areneks, siis peab olema ka juhendaja valmis arenema. Ole aus ja ära esita õpilasele nõudmisi, mida sa ei ole ise valmis täitma.
Ringitöös tuleb ette raskeid hetki nii õpilastel aga ka juhendajatel. Ole positiivne, sest
raskused kahvatuvad rõõmu kõrval, mida suudab pakkuda juba üks õpilane, kes on midagi välja mõelnud, avastanud, saavutanud :)
Käitumisreeglid ja ohutus kohtumistel:
1. Õpilastele ja juhendajale kehtivad toimumiskohaks oleva lasteasutuse
käitumisreeglid (üldised hea käitumise tavad tulenevalt Eesti seadustest).
2. Enne igat uut tegevust räägi õpilastele lühidalt, millist käitumist neilt ootad.
3. Rutiinsete tegevuste korral ei pea pidevalt reegleid kordama.
4. Kui õpilane eksib pidevalt reeglite suhtes, siis kaalu reeglite muutmist. Kui see
pole otstarbekas/võimalik, siis mõtle läbi tagajärjed, mis õpilasele soovimatu
käitumisega kaasnevad. Üldjuhul piisab õpilasega silmast-silma suhtlemisest,
vajadusel kaasata suhtlusesse ka lapsevanem. Kui olukord ei parane, siis õpilane ei
saa (paaril korral) huviringis osaleda.
5. Väldime ebamõistlikku füüsilist kontakti ja tagame osalejate emotsionaalse ning
füüsilise heaolu.
NB! Suure ohu korral huviringis osalejate elule ja tervisele katkesta viivitamatult
tegevused ja liigu võimalusel kiiresti ohutusse kohta (lasteasutuse töötajate
juurde).
Vajadusel kutsu abi numbril 112.
Huviringi kohtumise üldine kondikava:
1. Kogunemine, osalejate kirja panemine, liikumine õuesõppe tunni asukohta (10min).
2. Õpetusliku ja meeldejääva sisuga jutustus/muistend/laul/tants/luuletus vms,
mille käigus saavad õpilased aimu kohtumise teemast (5min).
3. Õpetusliku sisuga (teemaga seotud) mäng/liikumine/tants vms (5min);
4. Õpetusliku sisuga tegevus (piltide ja objektide vaatlus, arutelu, meisterdamine,
joonistamine, rühmatöö jms) - teemasse süvenemine (15min).
5. Kohtumise teema kokkuvõte (n-ö kontrolltöö), liikumine tagasi õpetajate juurde (10min).
Kokku 45 min õuesõppe tunnina. Matka moodi õuetunni puhul on matk õpetusliku sisuga ning ei tule järgida üldist kondikava.
BLUNK Education Eesti pere
Peame lastest lugu ja väärtustame üheskoos õppimist!
Inimene kes paneb tähele ja oskab märgata õpilaste sarnasusi ja erinevusi ning vastavalt sellele suunata õpilasi, säilitades ja kasvatades nende huvi.
Kui tahta, et õpilased areneks, siis peab olema ka juhendaja valmis arenema. Ole aus ja ära esita õpilasele nõudmisi, mida sa ei ole ise valmis täitma.
Ringitöös tuleb ette raskeid hetki nii õpilastel aga ka juhendajatel. Ole positiivne, sest
raskused kahvatuvad rõõmu kõrval, mida suudab pakkuda juba üks õpilane, kes on midagi välja mõelnud, avastanud, saavutanud :)
Käitumisreeglid ja ohutus kohtumistel:
1. Õpilastele ja juhendajale kehtivad toimumiskohaks oleva lasteasutuse
käitumisreeglid (üldised hea käitumise tavad tulenevalt Eesti seadustest).
2. Enne igat uut tegevust räägi õpilastele lühidalt, millist käitumist neilt ootad.
3. Rutiinsete tegevuste korral ei pea pidevalt reegleid kordama.
4. Kui õpilane eksib pidevalt reeglite suhtes, siis kaalu reeglite muutmist. Kui see
pole otstarbekas/võimalik, siis mõtle läbi tagajärjed, mis õpilasele soovimatu
käitumisega kaasnevad. Üldjuhul piisab õpilasega silmast-silma suhtlemisest,
vajadusel kaasata suhtlusesse ka lapsevanem. Kui olukord ei parane, siis õpilane ei
saa (paaril korral) huviringis osaleda.
5. Väldime ebamõistlikku füüsilist kontakti ja tagame osalejate emotsionaalse ning
füüsilise heaolu.
NB! Suure ohu korral huviringis osalejate elule ja tervisele katkesta viivitamatult
tegevused ja liigu võimalusel kiiresti ohutusse kohta (lasteasutuse töötajate
juurde).
Vajadusel kutsu abi numbril 112.
Huviringi kohtumise üldine kondikava:
1. Kogunemine, osalejate kirja panemine, liikumine õuesõppe tunni asukohta (10min).
2. Õpetusliku ja meeldejääva sisuga jutustus/muistend/laul/tants/luuletus vms,
mille käigus saavad õpilased aimu kohtumise teemast (5min).
3. Õpetusliku sisuga (teemaga seotud) mäng/liikumine/tants vms (5min);
4. Õpetusliku sisuga tegevus (piltide ja objektide vaatlus, arutelu, meisterdamine,
joonistamine, rühmatöö jms) - teemasse süvenemine (15min).
5. Kohtumise teema kokkuvõte (n-ö kontrolltöö), liikumine tagasi õpetajate juurde (10min).
Kokku 45 min õuesõppe tunnina. Matka moodi õuetunni puhul on matk õpetusliku sisuga ning ei tule järgida üldist kondikava.
BLUNK Education Eesti pere
Peame lastest lugu ja väärtustame üheskoos õppimist!